SERIÁL: POTREBUJEM WEBSTRÁNKU?

Som na Facebooku. Načo mi je vlastná stránka?

Čas na prečítanie: 2 minúty

Ing. Milan Lukáč, Protopia.sk
10. október 2018

Áno, už máte stránku na sociálnej sieti, pravidelne uverejňujete fotky, akcie. Našli ste si čas, pridali ste sa aj na online katalógy, prípadne na Google mapy. Super. Načo ďaľšia starosť? Prečítajte si pár bodov o rozdieloch a prínosoch medzi týmito stránkami a vlastnou.

Stránka na Facebooku je výborná vec, o tom niet pochýb. Podobne, najmä ak ste lokálna firma, služba, reštaurácia, hotel a podobne, je nutnosť, aby ste sa prihlásili do online katalógov a na Google mapy a následne si vytvorili profil na Google Business. Stačí to?

Facebook stránka je najlepšia na aktuality a spätnú väzbu

Prečo je Facebooková stránka dobrá vec

Facebooková stránka je zadarmo. A urobíte ju za pár minút. Potom už len stačí pridávať obsah: statusy, čo robíte, čo máte nové, obrázky produktov, akcií alebo čosi zo zákulisia.

Ďaľší obrovský plus Facebookovej stránky je, že dnes asi neexistuje lepší nástroj na interakciu Vašej firmy s ľudmi na internete.

Samozrejme toto je vždy dvojsečná zbraň. Pokiaľ s Vami ľudia nie sú spokojní, okamžite Vám verejne napíšu a často sa skrývajú za vymyslené profily. Určite poznáte „hejterstvo“ ako moderný šport niektorých indivídiuí. Všetko má svoju cenu.

Takisto taká dnes samozrejmá vec ako zdieľanie. Pokiaľ dáte von niečo zaujímavé, Facebook to urobil maximálne jednoducho, aby si ľudia mohli preposlať Váš status ďalej.

A určite nie posledný, ale zásadný bonus je, že reklama na Facebooku je neporovnateľne lacnejšia ako na Googli. Samozrejme podobne ako na Googli, platí, že sa musí urobiť správne.

Čo Facebooková stránka nedokáže

Poprvé: Facebook je v prvom rade niečo ako časový diár. Určite sa Vám už stalo, že ste len pred pár dňami videli ponuku alebo niečo zaujímavé na Facebooku, ale môžte sa snažiť ako chcete, už to nedokážete nájsť.

Každý post má v podstate vo všeobecnosti svojich päť minút slávy a je preč zahĺbený v mori ďaľších nekonečných statusov. Samozrejme pokiaľ to nie je virálny hit. Ale ani ten netrvá dlho.

Čo to znamená pre Vašu firmu? Ak ste uverenili niečo pred mesiacom a zákazníkovi poviete, že ste to dali na Facebook, zákazník bude musieť hľadať a strácať čas.

Nie je jednoduchšie povedať: „Choďte na www.mojafirma.sk“. Poprvé, hneď Vás nájde a najmä ak je Vaša stránka dobrá, je už u Vás a nebudú ho vyrušovať notifikácie na časovej osi a je „Váš“. Je omnoho vyššia pravdepodobnosť, že sa z neho stane zákazník.

Ďaľšia vec je, že Facebook samotný sa snaží neustálne vylepšovať a to znamená, že nikdy nemáte kontrolu, ako Vaša stránka bude vyzerať. Kto používate Facebook dlhšie, viete, že neustále mení výzor časovej osi, algoritmu, ako a komu sa zobrazujú Vaše statusy.

To najsamozrejmejšie nakoniec. Na Facebookovú stránku môžte síce dať Vašu adresu, kontakty, otváracie hodiny. Ale neodprezentujete Vašu spoločnosť, v čom ste dobrý alebo dobrá, prečo by to mali s Vami skúsiť a to všetko Vami kontrolovanou formou. Statusy samotné nestačia.

1+1=3

Facebook je silný nástroj, ideálny najmä pre firmy obsluhujúce konečných zákazníkov. Webstránka je digitálne sídlo.

Na webstránke poskytnete zákazníkom všetko, čo potrebujú vedieť a môžte to zdieľať na Facebooku. Facebook použijete na pravidelné aktuality. Zákazníci budú vidieť, že fungujete, staráte sa o nich a budujete si dôveru podľa vzorca 1 + 1 = 3.

Ak ešte nemáte Facebook stránku, pomôžem Vám s ňou, napíšte mi tu.

Protopia.sk - webstránka a facebook
Synergia webstránky a Facebookovej stránky
Autor obrázku: Ing.Milan Lukáč

Online katalógy na zlepšenie viditeľnosti

Ste na katalógu firiem na zoznam.sk, azet.sk, centrum.sk a ďaľších? Výborne.

Ich hlavný prínos a poslanie je Vaša viditeľnosť. Aj ja som už veľa firiem, remeselníkov, čo som potreboval, našiel takto. Ale nešiel som priamo cez katalóg. Napísal som napríklad do Googlu „oprava chladniciek prievidza“.

Aký bol výsledok? Pokiaľ mala firma webstránku, klikol som hneď na ich webstránku. Je prirodzené ísť touto cestou. Ak webstránku nemala, zvyčajne vyskočí niektorý z katalógov, kde je zoznam. Ale už je to zoznam viacerých firiem, kde sa môže tá Vaša stratiť.

Vo vyhľadávači jednoducho najprv kliknete na formy, ktoré majú webstránku, potom hľadáte a klikáte cez katalógy.

Ešte jedna dôležitá vec ohľadom katalógov: ak ste v katalógoch, vyhľadávačom dávate jasnejší signál, že existujete a je dobré, aby ste sa vyskytovali vyššie vo vyhľadávaní. Totiž, ak v katalógu uverejníte svoju webovú stránku, významne sa zviditeľníte nielen v katalógu, ale aj v Googli.

Online katalógy versus webstránka

Platí to isté ako pri Facebookových stránkach. Symbióza. Online katalóg významne pomôže zviditeľniť Vás, nájsť Vašu firmu nielen tam ale aj v Googli. Návštevník si potom potrebuje potvrdiť, že existujete, čo robíte, čo poskytujete. Pokiaľ máte webstránku, je výrazne vyššia šanca, že si vyberie práve Vás.

Protopia.sk - Som na Facebooku. Načo mi je webstránka? Online katalógy
Webstránka a firemné online katalógy
Autor obrázku: Ing.Milan Lukáč

Stačia Google mapy a Google Business profil?

Ak ste na Google mapách a máte Google Business profil, opäť výborne. Ak nie, ponáhľajte sa poriešiť to.

Prečo? Lebo Google mapy sú Google. Lebo Google Business je Google.

Otázka opäť znie. Je moje zalistovanie na Google mapách a na Google Business náhrada webstránky. Po tretí krát: nie je. Opäť ide o synergický efekt: významne pomôžete Googlu, aby Vás našiel a posunul vyššie vo vyhľadávačoch, aby Vás následne našli ľudia.

Navyše veľa ľudí vyhľadáva firmy priamo cez Google mapy. Pokiaľ nemáte aktuálne a správne údaje, stratíte.

Pokiaľ máte založený Google Business profil, jeden zásadný bonus je tiež zobrazovanie týchto informácií vo vyhľadávači na karte vpravo vo výsledkoch vyhľadávania. A na tejto karte je pekné šedé tlačítko s názvom „Webstránka“. Ak ho tam máte, podstatne ste zvýšili šancu, že návštevník sa premení na zákazníka.

Ak potrebujete pomôcť založiť Google mapy a profil na Google Business, napíšte mi tu…

Som na Facebooku. Načo mi je vlastná stránka?

A sme pri úvodnej otázke.

Predstavme si webstránku ako slnko. Facebook, Google mapy, katalógy atď. sú planéty. Centrom všetkého je slnko okolo ktorého sa všetko točí a je stredobodom. Je to miesto, ktoré všetko spája a priťahuje.

Webstránka je domovom, sídlom, na ktoré sa vždy odkážete. Všetko ostatné je silná podpora so živým prepojením medzi sebou cez linky, zdieľania, odkazy.

Otázka, že či stačí mať iba Facebook stránku a byť v katalógoch je samozrejme namieste. Ak chcete naplno využiť potenciál online priestoru, webstránka je zásadná a základná súčasť Vašej prezencie. Investícia, najmä ak ste menšia lokálna firma, nemusí byť veľká, mesačné poplatky tiež nízke, náklady sa Vám určite vrátia.

Ak ju nemáte, môžte si byť istý/istá, že strácate.

Verím, že článok bol nápomocný a zodpovedal na niektoré Vaše otázky. Napíšte mi tu, ak budete chieť vedieť na túto tému viac.

Prečítajte si aj ďaľšie články z 10-dielneho miniseriálu o bežných námietkach a otázkach malých a stredných firiem o webstránkach.

SERIÁL: POTREBUJEM WEBSTRÁNKU?

2.diel seriálu:

Koľko stojí webstránka a vrátia sa mi náklady?

WEBSTRÁNKA A VÁŠ BUSINESS

Potrebujem zmodernizovať webstránku? 5 signálov

SERIÁL: POTREBUJEM WEBSTRÁNKU?

1.diel seriálu

Potrebujem webstránku pre moju firmu? 10 najčastejších námietok

Spýtajte sa na webstránku

Či už rozmýšľate nad novou, chcete poradiť alebo prerobiť, dajte vedieť. Za spýtanie nič nedáte:-)