SERIÁL: POTREBUJEM WEBSTRÁNKU?

Cez internet nepredávam a ani neplánujem. Načo by mi bola webstránka?

Čas na prečítanie: 1.5 minúty

Ing. Milan Lukáč, Protopia.sk
6. júl 2017 – aktualizované 18. decembra 2019

Otázka na mieste. Mnoho firiem to chápe tak, že webstránka ROVNÁ SA online obchod. Ak teda cez internet nič nepredávam, načo mi je webstránka?

Cez internet nič nepredávam ani ja na tejto mojej webstránke www.protopia.sk. Ani väčšina webových stránok, ktoré nájdete, neobsahujú internetové obchody. Prečo teda tieto firmy, organizácie, verejné osobnosti webstránky majú?

Odpoveď na túto otázku som už riešil hneď v prvom dieli seriálu Potrebujem webstránku? 10 námietok. Ak ste nečítali, pozrite si. Dnes v krátkosti odpoveď na špecifickú námietku v nadpise článku.

Čo myslíte, kde ma nájde najviac klientov, ktorí chcú urobiť webstránku a na základe čoho mi zavolajú alebo napíšu?

Predávate v prvom rade SEBA

Online obchod je predaj produktov a služieb, kde si človek vyberie produkt, pridá do košíka, vyberie si, ako sa má k nemu dopraviť a ako ho zaplatí. Je to priamy predajný kanál.

Predstavme si ale, že ste projektant/a, ktorý tvorí projekty domov na mieru. Nákupný košík Vám tu veľmi nepomôže, lebo každý produkt – teda projekt – je jedinečný.

Znamená to, že Vám je webstránka nanič?

Aby Vás ako projektanta klient oslovil, chce si Vás najskôr „pozrieť“. Chce si pozrieť, čo robíte, čo viete pre neho urobiť a čo ste už robili. Vytvárate dôveru. Máte na to v podstate len jeden pokus: lebo prvý dojem môžte urobiť iba raz! Prípadne ak začínate, urobíte pár štúdií a ukážete ich. Ak sa budú klientom páčiť a bude sa im páčiť štýl, ktorý robíte, oslovia Vás.

Na stránke síce košík nebude, ale dáme im rýchlu možnosť Vás kontaktovať či už cez tlačítko, ktoré ich presunie na jednoduchý kontaktný formulárik. Alebo necháte všade telefónne číslo, email alebo linku na Facebook stránku. A poprosíte ich, aby Vás oslovili.

Všimli ste si podobnosť s online obchodom?

Na webstránke predávate Vás. Aj keď na nej nie je online obchod. Predávate Vaše služby. Cieľom je odprezentovať sa v takej forme, aby potenciálny klient povedal „vau“ a skontaktoval Vás a teda vykonal prvotnú akciu, čo je zvyčajne kontakt.

Potom už je len na Vás, ako tento prvý kontakt prekonvertujete na klienta.

Protopia.sk | Blog | Cez internet nepredávam
Webstránka predáva Vás
Autor obrázku: Ing. Milan Lukáč

Prezentácia, dizajn, referencie sú pomôckami a nástrojmi, ktoré slúži cieľu. Nie sú prvoplánová záležitosť!

Ako to súvisí témou? Zásadne. Projektant použije webstránku ako prostriedok na získanie prvého kontaktu, ktorý sa bude snažiť premeniť na predaj.

A parametre vyššie sú katalyzátormi. Pekná prezentácia? Svedčí o Vašej profesionalite. Bod pre Vás. Dobrý fuknčný dizajn? Svedčí o Vašom cite pre poriadok, organizáciu a estetiku. Bod pre Vás. Referencie? Svedčia o tom, že viete, čo robíte. Bod pre Vás. Tri body pre Vás a vyššia šanca na definovaný cieľ: napríklad prvý kontakt. A zvyčajne sa ide hlbšie: koľko návštevníkov má na stránke zostať dlhšie, aké percento týchto návštevníkov má vykonať nejakú akciu atď.

Webstránka teda musí mať zadefinovaný cieľ. A ten zvyčajne smeruje k predaju v akejkoľvek forme. A opäť ako vidíte, nehovoríme o stránke s internetovým obchodom. V konečnom dôsledku ale ide o získanie klienta teda predaj.

Cez internet nepredávam a ani neplánujem. Načo by mi bola webstránka?

Webstránka primárne nemusí byť – a v realite internetu ani nie – je iba internetový obchod. Webstránka je digitálne sídlo, miesto digitálneho kontaktu, agregátor informácií o Vás, ktoré máte Vy pod plnou kontrolou.

A aj keď nie je priamy predajný kanál v pravom slova zmysle, výsledkom návštevy potenciálneho zákazníka musí byť nejaký druh akcie: či už že Vám zavolá, pošle email, vyplní formulár. A konečným výsledkom tohto snaženia je nový klient.

Odpovedzte si teraz sami na otázku, či dokážete Vašu webstránku využiť tak, aby návštevníci na stránke zostali, vybudovali ste si ich dôveru a nakoniec sa Vás rozhodli osloviť.

Prvú verziu článku som písal ešte v 2017. Na túto tému sa nezmenilo nič, dokonca to platí viac ako predtým – všetko je rýchlejšie, menej času, klienti potrebujú jednoduchú, jasnú, rýchlu a atraktívnu informáciu, aby sa rozhodli. Kto to využije, získa. Držím palce! Verím, že článok bol nápomocný a zodpovedal na niektoré Vaše otázky. Napíšte mi tu, ak budete chieť vedieť na túto tému viac.

Prečítajte si aj ďaľšie články z 10-dielneho miniseriálu o bežných námietkach a otázkach malých a stredných firiem o webstránkach.

SERIÁL: POTREBUJEM WEBSTRÁNKU?

2.diel seriálu:

Koľko stojí webstránka a vrátia sa mi náklady?

WEBSTRÁNKA A VÁŠ BUSINESS

Potrebujem zmodernizovať webstránku? 5 signálov

SERIÁL: POTREBUJEM WEBSTRÁNKU?

1.diel seriálu

Potrebujem webstránku pre moju firmu? 10 najčastejších námietok

Spýtajte sa na webstránku

Či už rozmýšľate nad novou, chcete poradiť alebo prerobiť, dajte vedieť. Za spýtanie nič nedáte:-)